علی دایی تحریم شده است؟!

روزنامه خبر ورزشی مدعی شد که تلاش‌هایی خارج از حوزه فوتبال برای تحریم علی دایی و کنار گذاشتن او توسط باشگاه‌ها صورت گرفته است

 

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد،  خبر‌هایی از گرفتاری تازه علی دایی منتشر شده است، البته این اخبار به صورت رسمی تائید نشده است. روزنامه خبر ورزشی مدعی شد که تلاش‌هایی خارج از حوزه فوتبال برای تحریم علی دایی و کنار گذاشتن او توسط باشگاه‌ها صورت گرفته است


 خبر ورزشی در این باره نوشت: «در حالی که گفته می‌شد دایی گزینه جدی هدایت تراکتور است، تبریزی‌ها به سمت جواد نکونام راهنما زدند. البته انتخاب نکونام فعلاً قطعی نیست، اما آنچه قطعی شده این است که دیگر امکان ندارد علی دایی سرمربی تراکتورسازی شود."


به نوشته این روزنامه "درباره علی دایی شایعه دیگری هم شنیده می‌شود. می‌گویند از خارج از محدوده فوتبال به باشگاه‌های لیگ برتری توصیه شده با علی دایی همکاری نکنند."


البته خبر ورزشی توضیح بیشتری درباره ادعا خود نکرده، اما کد داده که این توصیه بی ارتباط با اخراج دایی از سایپا نیست.

 

امروز علی دایی در گفت و گو با روزنامه فرهیختگان در واکنش به این ادعا گفت: «چنین مسائلی بعید نیست و شاید هم این مسائل خیلی محتمل باشد، اما من مگر وابسته به فوتبال هستم که بخواهم ناراحت شوم؟ من همیشه حرف حق را می‌زنم و تا آخرش هم پای حرفم هستم.»

 

او تاکید کرد که پیش بینی می کرده که اتفاقات اینچنینی برایش رخ دهد.

 

علی دایی چگونه از سایپا اخراج شد؟"
علی دایی بعد از برد دو بر صفر اوایل اردیبهشت سایپا مقابل ذوب آهن سخنان تندی را علیه مدیران باشگاه مطرح کرد. او که از مشکلات مالی سایپا گلایه‌مند بود با بیان این جمله که «فقط دوست دارم از سایپا فرار کنم» جدایی قریب الوقوع خود از جمع نارنجی پوشان را طرح کرد.


دایی در صحبت‌های خود از وجود اختلاف میان خودش و مدیران باشگاه نیز پرده برداشت و حتی اعلام کرد پول بازیکنان را به خاطر مشکلی که مدیران با او دارند پرداخت نمی‌کنند. نکته قابل توجه سکوت مدیران سایپا بعد از صحبت‌های دایی بود. با وجود اینکه دایی بعد از برد مواضع تندی علیه مدیران خودروساز گرفته، اما آن‌ها سیاست سکوت را در پیش گرفتند و پس از چند روز تصمیم نهایی خود را درباره او اعلام کردند. بله علی دایی باز هم اخراج شد، این بار از سایپا. تیمی که مهمترین افتخارش در لیگ برتر ایران را با دایی کسب کرده بود. دایی پس از اتمام دوره بازیگری به مدت کوتاهی در نقش بازیکن و مربی هدایت سایپا را برعهده داشت و با این تیم قهرمان لیگ شد.

 

 

مصطفی مدبر مدیرعامل سایپا


پس از اخراج دایی او نشست خبری برگزار کرد و حرف‌های تازه و جنجالی بیان کرد. سرمربی سابق سایپا گفت: «سه بار در فوتبال اخراج شدم و هر سه بار غیر ورزشی بود. یکبار رئیس جمهور مرا از تیم ملی برکنار کرد؛ یکبار وزیر ورزش از پرسپولیس و یکی هم الان. آقایانی که مرا اخراج کردند کجا هستند. نمی‌دانم چه کسانی مرا اخراج کردند. دیروز روز تولد دوباره ام بود. انگار دوباره از مادر متولد شدم.»

 

او هویت واقعی مصطفی مدبر، مدیرعامل این باشگاه، را زیر سوال برد. سرمربی سابق سایپا گفت: "تا جایی که ذهن ناقصم یاری می‌کند و او را از زمانی که ریاست حراست صداوسیما را داشت، به عنوان سردار غفور می‌شناسم."


بنابر اظهارات دایی، مصطفی مدبر در سال‌های قبل با هویت "غفور درجزی دولق" فعالیت می‌کرده، از سرداران سپاه پاسداران بوده و پیش از این ریاست حراست صدا و سیما و همچنین سازمان تجهیز و توسعه را برعهده داشته است.


علی دایی گفت که اولین بار زمانی به هویت واقعی این فرد پی برد که او در مصاحبه‌ای در "برنامه ۹۰" خود را مصطفی مدبر معرفی کرد. دایی افزود: «تن صدایش برای من آشنا بود و دیدم همین سردار غفور خودمان است و اردبیلی است. چطور او مصطفی مدبر شده است؟ کاش یک نفر از ثبت احوال این جا بود و سوال کنم که یک نفر می‌تواند کل اسم و فامیلش را عوض کند؟»


علی دایی همچنین به دعوای حقوقی اشاره کرد که در سال ۱۳۸۵ به دادگاه کشید و متهم آن پرونده از آشنایان غفور درجزی بود.


دایی گفت: "من یک پرونده سال ۸۵ دارم که یک خانم حدود ۳۰۰ میلیون من را خورده بود. همه مدارک مشخص است که او خودش را از نزدیکان غفور درجزی دولق معرفی می‌کرد. آن زمان در دادسرا با تیم حفاظتی او (سردار غفور) مشکل پیدا کردم و سال ۸۵ که من محکومیت او را گرفتم، ولی چند بار از زندان فرار هم کرد، از آشنایان سردار غفور بوده است."


ادعا‌های دایی تا کنون با واکنش ویژه‌ای روبه رو نشده فقط بخش خبری ۲۰:۳۰ صداو سیما گزارش علیه او پخش کرد. پخش این گزارش با واکنش شورای نظارت بر صدا و سیما، مواجه شد.


این شورا به صداوسیما به خاطر گزارش علیه دایی "تذکر جدی" داد و خواهان "برخورد جدی" با عوامل بخش خبری برنامه ۲۰:۳۰ شد.

حالا با این اوصاف به نظر می‌رسد مشکلات دایی پس از اخراج از سایپا و افشاگری علیه مدیرعامل این باشگاه حل نشده است. اگر گزارش‌ها درباره توصیه به عدم همکاری با او صحت داشته باشد، باید گفت که او دچار درد سر تازه‌ای شده است.


علی دایی کلا تمایل چندانی به برعهده گرفتن هدایت تیم‌های شهرستانی ندارد. او به دلیل فعالیت‌های اقتصادی اش در تهران علاقمند است که در پایتخت حضور داشته باشد. این ملاحظات را در کنار دردسر‌های دیگر او قرار دهیم به نظر می‌رسد کار او برای یافتن تیم تازه بسیار سخت شده است./فرارو